Skip to main content

【台北】海峽會安東廳,沒誠意賣素食不如別賣Salle d’Antoine in CS Club in Taipei, couldn’t be more awful

身為一個社會人,口袋裡隨時有幾家居住城市裡,喜歡的餐廳名單,我覺得是必要的;趁著疫情稍好些打算更新名單。而且,我最近減少食肉,也想累積素食餐廳名單,總不能老是養心茶樓嘛。另一方面,比起素食專賣,我想認識更多葷素都賣,但素食做得好的餐廳,便於請客的時候更有彈性。於是訂了海峽會安東法式料理的位子,也是我第一次到他們的餐廳。

As an adault, I think it's a must to have some good local restaurant names in your pocket, and I'm going to update my pocket list with COVID improvement. Besides, I want to accumulate more vegetarian restaurants as well after my animal-based food reduction. But compared to a vegetarian restaurant, I prefer to finding more restaurants offering both plant-based and animal-based dishes. It's more flexible when you want to treat somebody else. So I booked a seat in Salle d'Antoine, and this is my first time visiting a restaurant in C.S. Club.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

套餐內容。新台幣三千元。

Course menu. NT$3,000.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

我點了一杯House白酒,因為酒單上說明太簡陋,我問服務生,這是什麼品種的葡萄所釀,他跑出去問回來,說是一種叫「勃艮地」的葡萄。

I ordered a glass of house white wine. I asked the waiter it was made from what kind of grape cause I didn’t find a description on the wine menu. After a short absence, he returned and answered me the grape was called “Burgundy”.

不怪他,要怪他主管。

Not his fault; his team leader’s.

餐前小點,每樣都可口。

Amuse bouche. All tasted very good.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

雖然是法式餐廳出的菜,第一道沙拉用的就是混合芝麻味的和風醬汁。

First salad. Japanese style dressing with sesame flavor though from a French Restaurant.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

茄子應該是先炸後滷,用櫛瓜片包著,算手工菜吧。

Probably we could call it “crafted” eggplant. I guessed it was braised after fried, then wrapped by sliced zucchini.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine
海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine
海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

蠶豆泥包著青豆仁墊生菜。我覺得要是加一塊豆腐排或天貝,成本高不了多少,就有主菜的氣場,可惜了。

Green soy beans wrapped by mashed horse beans on raw veggies. I thought it could become a second main dish if  adding a piece of  tofu steak or tempeh, and wouldn’t increase to many costs. Pity that they didn’t do so.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

而且用的生菜第一道都已經出現過。

Besides, all veggies appeared on the first salad.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

規舉的卡布磨菇湯。

Very ordinary mushroom cappuccino soup.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

到這裡我真的不高興了,幸好我一個人來,不然會被笑死。花三千來吃香菇炒羅美心?

This really made me upset. I spent NT$3,000 here for eating fried mushroom and romaine lettuce? Fortunately I came alone, or whomever I came with must laugh at me.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

我心想,最好松露義大利麵上舖了滿滿的現刨松露片,成本都在那了,前菜只好寒酸些。

I thought, it had better that my pasta was fully covered by fresh truffle slices to cover those miserable appetizers.

主菜前上橘子味冰沙。

Tangerine sorbet before the main dish.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

松露?顯然我想太多…

Truffles? All in my mind, obviously…

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

叉子一撥開香氣襲人,但我不敢說「松露用量不手軟」,現在香精技術這麼強,我沒把握分得出來。

Very strong truffle smell. I was not sure if they really used a lot of truffles, as techniques of artificial flavors nowadays are outstanding.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

到這裡大約六分飽,只剩甜點。其實套餐有附麵包是我不要上的。七道菜的法式全餐要是沒麵包連一個女生都吃不飽簡直笑話。而且我還喝光一公升的水。

Only 60% full, and everything was already served except dessert. Though I didn’t want any bread, a 7-course French couldn’t fulfill a girl’s stomach- were you kidding me? Furthermore, I drank up a litter of water.

網紅甜點也是招牌菜,煮桃子配覆盆子醬汁和香草冰淇淋好吃。咖啡是世界冠軍咖啡師Berg Wu的興波咖啡,香氣之多元比我自己在家亂磨亂沖的好喝一萬倍。

Signature and delicious dessert of braised peach with raspberry sauce and vanilla ice cream. So was coffee.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine
海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine
海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

用我所認知的五星級飯店的價位抓很鬆,甜點600元、松露麵900元,表示前五樣平均300元,那麼每道平均食材成本應該是90元。湯我相信有,櫛瓜茄子加那一撮豌豆所以我相信也有。

According to my kind and generous price estimates, NT$ 600 of dessert, NT$ 900 of truffle pasta, implying that the average selling price of the first five was NT$ 300, or NT$ 90 for ingredient costs each. I believed that soup and sweet peas on the eggplant were worth it.

這成本有30嗎?

Costed NT$ 30 or less?

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

你說我鄉巴佬,場地裝潢免錢逆?

You said only a hillbilly will regard location and interior for free?

你認為這樣的裝潢值得花大錢,OK,我尊重。

If you think the interior is worth a lot of money, all right, suit yourself.

海峽會安東法式料理 Salle d'Antoine

還不說食材種類、調味、烹調手法之單調貧乏,完全沒有誠意的一套菜單。我已經忘記上次認真噴一家餐廳是多久以前了,別說現在餐廳很難經營我還落井下石,分明就有很多業者依然做得很好。

The most important of all, the menu was totally empty of sincerity, as the ingredient used, seasoning and cooking methods were all monotonous. I’ve already forgotten when and which was the previous restaurant I blamed like this.

You don’t have to remind me that the F&B industry has a tough time during COVID-19 pandemic; a lot of restaurants do a very good job.

這就是為什麼我到西華Toscana會設定預算三千元啦,那是隔天去的,結果不含酒水服務費,不到兩千就飽到不行,還好吃多了。

That was why I set up for a budget of NT$ 3,000 for Toscana in Sherwood, where I went on the next day. As a result, much more delicious, and less than NT$ 2,000 excluding wine and water.

https://www.csclub.com.tw/new/dining2.php?c=207

|猜你還想看 Reference

Comments

騙到最多點閱的內容Popular stories here:

【醫美】超過十次飛梭雷射後,我自行宣佈畢業了

【電視盒】有了安博盒子後,我越來越少看台灣的電視節目了

【追星】不代找購、不買黃牛,教你日本演唱會從電腦訂票到取票,通通自己來(2017年九月更新:Lawson取票流程)

【軟體】日本電視節目直播apps: Japan TV vs iSakura,不在日本95個頻道同步收看

【烘焙】可麗露和你想的不一樣;用錯方法,當然會覺得它很難搞

【追星】不住日本,如何通過售票系統l-tike、CNPlayguide電話號碼認證?租門號、申請050,成功解任務

【卡拉OK】KARAOKE@DAM for Windows 10(上)-PC變身日本伴唱機!

【追星】不住日本,不找代辦,利用轉運公司地址照樣能加入fan club(FC)

【購物】機上免稅vs機場免稅誰勝出?長榮航空PK昇恆昌,and more

【考試】我是這樣考過證券投資分析人員的;就是江湖人稱證券分析師的那張